Guide til inspirerende prisskilte
Med god skiltning gør du det nemmere for dine kunder at finde den rigtige vare - og nemmere for dig selv at sælge mere.
Lad dine produkter komme til sin ret, opgrader din skiltning og giv kunden den rette og nødvendige information vedrørende produktet.
Uagtet om man har behov for et klassisk prisskilt, et informativt skilt eller en anden kreativ løsning, vil man kunne indfri sine ønsker gennem en kortprinter og en stak plastikkort.
Inspiriation til prisskilte
RD Data deltager hvert år ved FoodExpo, hvor vi fremviser en del af vores udvalg indenfor kortprintere og tilbehør. Disse kan hjælpe virksomheder med at præsentere deres produkter mere visuelt og iøjnefaldende, og skabe appetitvækkende skiltning.
Men hvad er mon appetitvækkende skiltning? Her får du 5 bud på, hvordan dine skilte kan adskille sig fra konkurrenternes.
1. Oplys om vigtige egenskaber
Du har et unikt produkt, hvorfor så ikke fortælle kunden om det? Via prisskilte af plastikkort kan du let belyse vigtige egenskaber – såsom oprindelsen af en god flaske vin, graden af sødme eller smagsnuancerne. Disse informationer kan være med til at kunden ser produktet anderledes, og lettere kan gennemskue dets værdi.
2. Fortæl om hvad andre synes om dit produkt
Anmeldelser kan være fordelagtige at inddrage I sin skiltning. Det hjælper potentielle kunder til at stole på dit produkt, samtidig med, at det hjælper dem med at finde en passende løsning til deres behov. Dette kan indtænkes dels gennem kundeudtalelser, men også stjerne-anmeldelser, såfremt denne data er tilgængelig.
3. Tilpas designet efter din profil og produkter
Det er muligt at tilpasse designet af prisskiltene efter ens virksomhedsprofil – enten via logo, slogan, farver eller andet. Dette skaber en rød tråd, så kunden får et balanceret helhedsindtryk af oplevelsen og øger genkendeligheden ved fremtidige oplevelser med virksomheden.
4. Brug objekter til at fange opmærksomhed
Prisskilte behøver ikke at være kedelige. Du kan med fordel indsætte diverse billedelementer, som har relevans for dit produkt. Dette er især populært blandt bagere, hvor diverse varer kan visualiseres gennem billeder. Effekten af dette er den øgede opmærksomhed, der skabes, hvilket får kunden til at stoppe op af nysgerrighed.
5. Fortæl om allergener og ingredienser
Imødekom dine kunder og deres livsstil, ved at synliggøre eventuelle allergener i dit produkt. Dette afhjælper opståelsen af tvivl og simplificerer udvælgelsesprocessen, da kunden nemt kan danne sig et overblik over udvalget. Gennem integreret software kan der nemt og intuitivt tilføjes de nødvendige symboler til de respektive skilte.
Flere spørgsmål om skilte? Ring til Jan Lindorf på 29 28 14 12.