Prisskilte uden problemer

Flere og flere butikker, både store og små, har forladt papskiltene til fordel for plastkort. Og det er der mange gode grunde til

Når vi ser på elementer, der spiller en afgørende rolle for kundens oplevelse i en butik, er prisskiltene mindst i top 3. Selvfølgelig er et pænt interiør og en god præsentation af varerne vigtige brikker i puslespillet, men uden den altafgørende information om varen, vil mange kunder føle sig usikre, og vælge at handle et andet sted.

Prisskiltet er ikke kun et skilt med et tal, det er et skilt, der siger meget mere mellem linierne: Hvilken målgruppe henvender denne vare sig til, hvad er varens værdi - ikke bare i form af kroner og øre, men meget mere komplekst, f.eks. er det en vare, der giver køberen en følelse af at have fået mere social kapital, eller er det simpelthen bare et knaldtilbud, der giver køberen en følelse af at have gjort en god handel?
Hvad enten vi vil indrømme det eller ej, er prisskiltet altid det første, vi kigger på, efter at en vare har fanget vores interesse. Rig eller fattig - et godt tilbud er et godt tilbud. Og er det måske noget, der ligger lige i overkanten af budgettet, kan det i sig selv give en tilfredsstillelse. Der er lige så mange grunde til at købe, som der er kunder.

For at gøre en lang historie kort: Prisskilte er vigtige. Det er noget alle ser. Derfor kan det ikke betale sig at spilde god skilteplads. Brug dine prisskilte til at brande din forretning. Lad dem indgå i butikkens image, i form af farvesætning, skrifttype og skilteholdere. Og sæt for alt i verden dit logo på, så det brænder sig ind i kundens hukommelse.

Der er én type prisskilt, der især er egnet til alt det ovenstående. Det er plastkortet.

Plastkort er uimodtagelige for fugt, krøller ikke, falmer ikke - de holder mindst lige så længe som prisen. Og så ser det pænt ud. Stilfuldt, smagfuldt og ensartet.
Brugen af plastkort som prisskilte gør også hverdagen nemmere for personale og butiksindehaver. Med en plastkortprinter i huset, kan skiltene designes og printes efter behov. På få minutter har man et nyt skilt, færdigt til brug lige fra printeren. Der er ikke først blæk, der skal tørre, og ingen behov for laminering. Og kunderne skal ikke anstrenge sig for at tyde en håndskrift, der måske ikke er verdens flotteste.
Plastkortprinterne fra RD Data fylder ikke mere end et A4 ark på skrivebordet, så det er intet problem hvis det er lidt trangt med pladsen "bag kulisserne".

Vær kreativ og vis dit image
Plastkort fås i stort set alle regnbuens farver + bronze, sølv og guld. Det samme gælder farvebånd til printeren. Med den enkle software, der følger med din printer, kan du selv designe prisskilte, der passer til virksomhedens logo og farver. Det er også muligt at bestille fortrykte plastkort hos RD Data, som du selv kan printe ovenpå. Ring til os og hør om de mange muligheder.
De forretningsdrivende, der anskaffer sig en kortprinter, finder snart ud af at den kan bruges til meget mere end bare prisskilte. ID-kort eller "Ny i job" kort til medarbejderne. Betjeningsvejledning til maskiner, gave- eller fordelskort til kunder osv. osv.
Det er også muligt at lege med formatet på plastkort, hvis du synes at det traditionelle kreditkort-format er for kedeligt. Med en Edikio Flex printer kan du f.eks. printe ekstra lange kort, som ser flotte ud og har plads til mere information.
Sidst, men ikke mindst, er der et pænt udvalg af både kort og farvebånd, som er fødevaregodkendte. Taber du et prisskilt i den italienske salat, tager hverken skilt eller salat skade af det.

Priser der holder - men hvad holder prisen?
Hos RD Data sørger vi for, at uanset hvordan du præsenterer dine varer, er der en skilteholder - eller flere, der passer netop til dit behov.
Fra den fødevaregodkendte "stilk", som kan stikkes direkte i varen, til hyldeklemmer i alle størrelser, fødder, sugekopper mm. Der er helt sikkert en løsning, der passer til din butik.
Du ved selvfølgelig at den måde, en vare præsenteres på, er af betydning for bundlinien. Og her er både prisskilte og skilteholdere en del af det indtryk, kunden ubevidst danner sig. Med få og enkle midler kan du få din udstilling til at ligne "en million".


Prisoplysninger på salgsstedet

§ 3. Erhvervsdrivende, der udbyder varer til forbrugere, skal i salgslokalet, eller hvor varerne i øvrigt udstilles til salg, oplyse om såvel salgspris som enhedspris for den udbudte vare eller varemængde efter nedenstående bestemmelser. Prisoplysningerne skal gives tydeligt, let læseligt og således, at der ikke kan opstå tvivl om, hvilken vare prisoplysningerne vedrører.

(fra BEK nr 1696 af 14/12/2017 Prismærkningsbekendtgørelsen, Bekendtgørelse om oplysning om salgspris og enhedspris for forbrugsvarer, Kapitel 2)