Pias perfekte priser
I 2012 overtog Henrik og Pia Bendtsen Langegades Bageri i Kerteminde. Bageriet er den ældste butik i købstaden ved Storebælt. Det blev grundlagt i 1855 og har i dag hjemme i en bygning fra 1909.
Der er visse udfordringer ved at drive en moderne virksomhed i over 100 år gamle rammer, indrømmer Pia Bendtsen.
Vi havde ikke en kæmpe pose penge med os, men vi vil alligevel gerne have at butikslokalet ser indbydende og stemningsfuldt ud for kunderne, så vi har lavet lidt undervejs, i takt med at vi har genereret et overskud.
Pia Bendtsen har tænkt meget over butikkens image. Det skal afspejle kvalitet og tradition, men må også gerne have et glimt i øjet. Derfor er der f.eks. et håndskrevet Piet Hein citat på væggen: "Når alle mennesker altid tager det mindste stykke kage - hvorfor er det så altid netop det, der bliver tilbage?"
"Kertemindes ældste butik" er der også skrevet, og over brødhylderne er der blevet plads til lidt forbrugeroplysning - stadig med formfuldendt skråskrift, sort på hvidt.
Og så er butikken selvfølgelig - som alle butikker - fyldt med prisskilte. Her havde Pia et problem. Hvide papskilte med firkantede bogstaver passede bare ikke til det miljø, hun prøver at skabe i Kertemindes ældste butik. Men gennem en leverandør fik hun kendskab til RD Data og deres Evolis plastkortprintere.
Jeg valgte at vores prisskilt skal være et sort plastkort med hvid skrift, fordi det ligner en lille tavle. Vi prøvede flere forskellige skrifttyper, før vi bestemte os. Der er jo så mange muligheder, men det vigtigste er at det skal være let at læse.
Og så er det hygiejnisk, tilføjer hun. - Både kort og holdere er fødevaregodkendt og lette at rengøre. Meget bedre end et papskilt, der står og bliver slattent.
Men det bedste er nu Evolis Zenius printeren, der står på en hylde i baglokalet, og fylder næsten ingenting. Med sin laptop kan Pia Bendtsen hurtigt designe nye skilte, og printe dem ud efter behov.
Henrik er en meget kreativ bager, smiler hun. - Pludselig kommer han med noget helt nyt, og så må jeg hen og lave et prisskilt. Før tog det en evighed at skrive, printe, klippe og laminere - nu tager det et minut, og man kan røre ved kortet så snart det kommer ud af printeren. Der er ikke noget blæk, der først skal tørre. Den slags kan jeg godt lide. Det er praktisk i en travl hverdag.
Langegades Bageri har haft Zenius printeren i 6 år, og i al den tid har den fungeret upåklageligt. Faktisk lidt utroligt, mener Pia, når man tænker på at den står lige i dampen fra bageriet.
Skulle der være et problem, har hun gratis hotline fra RD Data, og den har hun benyttet sig af nogle gange, men oftest drejer det sig bare om en rensning, eller om at printeren er løbet tør for farvebånd.
Og så sender de noget med det samme, fortæller Pia Bendtsen, der foretrækker at ringe sine ordrer ind, i stedet for at bruge webshoppen.
Jeg kan godt lide god service og personlig betjening, ligesom jeg giver mine egne kunder, smiler hun.
Bageriets ansatte har også lært at bruge printeren. - Fordi så nemt er det bare, siger Pia, - Og det er jo praktisk at de selv kan printe skilte. Nu behøver jeg ikke længere at gå i panik, hvis de kommer til at smide et prisskilt ud.
Hun bruger også printeren til forskellige praktiske formål i bageriet, og til at printe kort, som de ansatte bærer på sig, som f.eks. "Ny i job" eller "Glædelig Jul".
Det er sådan noget, vi har fundet ud af efterhånden. Den kan jo bruges til utroligt mange ting, siger en glad Pia Bendtsen, der aldrig har fortrudt sin investering i plastkortprinteren.
Det vigtigste for mig er, at tingene virker, og det gør den!
Ring direkte til Key Account Manager Jan Lindorf på 29 28 14 12
eller send os en mail